dinsdag 18 oktober 2011

Vrijwilliger

“ik zou wel een soort Buddy voor mijn vader willen”,”weet u waar ik die hier kan  vinden” Jeetje, zeg ik dat weet ik niet, hier waar ik woon zou ik het u zo kunnen vertellen want ik ben zelf vrijwilliger, en ga ook op visite bij oudere mensen,waarvan sommige ook Alzheimer hebben”.  “Ja,zoiets bedoel ik nu”zegt hij,”mijn vader woont nog op zichzelf,maar durft niet goed meer alleen naar buiten, het zou leuk zijn, als er iemand met hem kan gaan winkelen, of ergens wat kan gaan drinken”. “Heeft u internet, dan zou u wat kunnen “googelen”, bv op vrijwilliger bij u in de buurt, of buddy?” zeg ik. Toen wist ik nog niet van het bestaan van allerlei handige sites waar je zo een  vrijwilligerscentrale kan vinden. Inmiddels heb ik deze lijst van Alzheimer  Nederland  in de bus gekregen. En dat is inderdaad reuze handig. Er is namelijk veel  vraag naar dit soort vrijwilligers.

Met deze meneer ben ik er ook wel uit gekomen. Hij ging inderdaad nog wat op internet snuffelen, zoals hij het noemde.

Een van deze handige sites is: www.mezzo.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten